Entmoot
 


Go Back   Entmoot > Other Topics > General Messages
FAQ Members List Calendar

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-09-2004, 12:01 PM   #1301
Grey_Wolf
Elf Lord
 
Grey_Wolf's Avatar
 
Join Date: Mar 2002
Location: Mirkwood, well actually I live in North-west Scania, Sweden
Posts: 9,481
Quote:
Originally posted by Linaewen
Tycker du inte om tyska? Jag gillar tyska, men svenska är vackrare och lättare att läsa, eller hur? Okej, låt oss prata på svenska! Svenska är mitt favoritspråk, som jag redan har sagt till Jonathan. Sverige är bäst, ja, ja.
Ach, jag älskar inte mitt svenska tangentbord.

You smell, Jon.
I like German, what I meant was that my sentence wasn't strickly structured along the stringent German grammar
Grey_Wolf is offline  
Old 04-09-2004, 05:34 PM   #1302
Nerdanel
Spammer of the Happy Thread
 
Nerdanel's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Helsinki, Finland
Posts: 3,512
I love listening to German too, but I really can't speak it.

Lalaith, Deutsch ist nicht leicht!!

I don't even know if I got that right..

Manschmal, wenn ich Deutsch höre, finde ich es wie schön als Französisch. Aber wenn ich es spreche, ist es echt schlecht.


sorry for ruining your language, Lalaith, but I really want to try.
__________________
"Somewhere, something incredible is waiting to be known. "

- C. Sagan

My (photography) website
My Flickr page
Nerdanel is offline  
Old 04-09-2004, 05:37 PM   #1303
Nerdanel
Spammer of the Happy Thread
 
Nerdanel's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Helsinki, Finland
Posts: 3,512
Quote:
Originally posted by Linaewen
Jag gillar tyska, men svenska är vackrare och lättare att läsa, eller hur? Okej, låt oss prata på svenska! Svenska är mitt favoritspråk, som jag redan har sagt till Jonathan. Sverige är bäst, ja, ja.
Jag håller med dej, Lin. Finlandssvenska är mycket vackert. Liksom Finland.
__________________
"Somewhere, something incredible is waiting to be known. "

- C. Sagan

My (photography) website
My Flickr page
Nerdanel is offline  
Old 04-10-2004, 03:36 AM   #1304
Lalaith
The Elvish Temptress
 
Lalaith's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Vienna, Austria
Posts: 3,055
Quote:
Originally posted by Nerdanel
I love listening to German too, but I really can't speak it.

Lalaith, Deutsch ist nicht leicht!!

I don't even know if I got that right..

Manschmal, wenn ich Deutsch höre, finde ich es wie schön als Französisch. Aber wenn ich es spreche, ist es echt schlecht.


sorry for ruining your language, Lalaith, but I really want to try.
Yah, I know, that's why I said that I am just kidding. I mean, it's easier for me, but that's because it is my mother tongue.

Nein, deine Sätze sind echt gut. Du hast nur einen kleinen Fehler gemacht.

Es heißt: - finde ich es so schön wie Französisch.
__________________
What I am and what I would are as secret as maidenhead.
Lalaith is offline  
Old 04-10-2004, 08:30 AM   #1305
Linaewen
Fair Dinkum
 
Linaewen's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Location: Houston, TX
Posts: 2,319
Quote:
Originally posted by Nerdanel

sorry for ruining your language, Lalaith, but I really want to try.
It's a good excuse! It's the one I use for Swedish, anyway.

Hur var det i London, Nerdanel? Lyssnade du till den brittiska accenten? Vad gjorde du där? Jag saknade dig!
Linaewen is offline  
Old 04-10-2004, 08:43 AM   #1306
Jonathan
Entmoot Attorney-General,
Equilibrating the Scales of Justice, Administrator
 
Jonathan's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 3,891
Quote:
Originally posted by Nerdanel
Jag håller med dej, Lin. Finlandssvenska är mycket vackert.
Det klingar vackert. Klara vokaler och konsonanter.
__________________
An unwritten post is a delightful universe of infinite possibilities. Set down one word, however, and it immediately becomes earthbound. Set down one sentence and it’s halfway to being just like every other bloody entry that’s ever been written.
Jonathan is offline  
Old 04-10-2004, 08:52 AM   #1307
Linaewen
Fair Dinkum
 
Linaewen's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Location: Houston, TX
Posts: 2,319
Quote:
Originally posted by Nerdanel
Jag håller med dej, Lin. Finlandssvenska är mycket vackert. Liksom Finland.
Ja, ja. Jag vill till Sver...err....Nor....uhh.....Finland!

How else are the two accents different?

Lai, I keep forgetting about the Deutsch Hausübung! Entschuldigung! Jag lovar jag ska snart göra det! Too lazy to look up words, though.

[Edit] Argh! Stop me from starting to learn Icelandic! Stop, stop!

Last edited by Linaewen : 04-10-2004 at 10:01 AM.
Linaewen is offline  
Old 04-10-2004, 10:08 AM   #1308
Grey_Wolf
Elf Lord
 
Grey_Wolf's Avatar
 
Join Date: Mar 2002
Location: Mirkwood, well actually I live in North-west Scania, Sweden
Posts: 9,481
Quote:
Originally posted by Linaewen
Ja, ja. Jag vill till Sver...err....Nor....uhh.....Finland!

How else are the two accents different?

Lai, I keep forgetting about the Deutsch Hausübung! Entschuldigung! Jag lovar jag ska snart göra det! Too lazy to look up words, though.

[Edit] Argh! Stop me from starting to learn Icelandic! Stop, stop!
*Raising my hands in hypnotic gesture, chanting 'Linaewen, You want to go to Sweden' repeatedly*
Grey_Wolf is offline  
Old 04-10-2004, 10:24 AM   #1309
Linaewen
Fair Dinkum
 
Linaewen's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Location: Houston, TX
Posts: 2,319
Quote:
Originally posted by Grey_Wolf
*Raising my hands in hypnotic gesture, chanting 'Linaewen, You want to go to Sweden' repeatedly*
If you were anyone else I talk to (Especially Nerdanel or Ereinion), you would know that doing that is completely unnecessary. Varför bör jag åka till Sverige? Vad kan man göra där?

Post number 2222. Tvåtusentvåhundratjugotvå

Last edited by Linaewen : 04-10-2004 at 10:29 AM.
Linaewen is offline  
Old 04-10-2004, 10:40 AM   #1310
Grey_Wolf
Elf Lord
 
Grey_Wolf's Avatar
 
Join Date: Mar 2002
Location: Mirkwood, well actually I live in North-west Scania, Sweden
Posts: 9,481
Quote:
Originally posted by Linaewen
If you were anyone else I talk to (Especially Nerdanel or Ereinion), you would know that doing that is completely unnecessary. Varför bör jag åka till Sverige? Vad kan man göra där?

Post number 2222. Tvåtusentvåhundratjugotvå
Ok. *quitting the hypno-routine. * Det finns en hel del att göra i Sverige. Allt. Man kan fiska, rida islandshäst, vi har fina shopping gator i våra städer, m a s s o r att göra. K O M H I T!!!!!
Grey_Wolf is offline  
Old 04-10-2004, 07:06 PM   #1311
Nerdanel
Spammer of the Happy Thread
 
Nerdanel's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Helsinki, Finland
Posts: 3,512
Quote:
Originally posted by Linaewen
Hur var det i London, Nerdanel? Lyssnade du till den brittiska accenten? Vad gjorde du där? Jag saknade dig!
I London försökte vi lära engelsmännen om Finland och finlandssvenskar. De verkar inte veta alltför mycket om Europa-kartan där. berätta inte det åt någon från England.. En flicka vi pratade med trodde att vi pratade franska i Finland!
Vi lyssnade också på deras accent och pratade med dem, men tyvärr låter vår accent mer amerikansk.. Så är det när man har sett amerikanska TV-program hela livet!
Men jag tyckte väldigt mycket om London och the underground!

Danke, Lalaith, dass du mir gerettet hast!
sorry again.. It's 2 a.m. here..

Och tack Jonathan för att du sa något positivt om vårt språk. It made me glad.
__________________
"Somewhere, something incredible is waiting to be known. "

- C. Sagan

My (photography) website
My Flickr page
Nerdanel is offline  
Old 04-10-2004, 07:19 PM   #1312
Jonathan
Entmoot Attorney-General,
Equilibrating the Scales of Justice, Administrator
 
Jonathan's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 3,891
Quote:
Originally posted by Nerdanel
I London försökte vi lära engelsmännen om Finland och finlandssvenskar. De verkar inte veta alltför mycket om Europa-kartan där. berätta inte det åt någon från England.. En flicka vi pratade med trodde att vi pratade franska i Finland!
Hoppsan! Ja, vissa europeer är tydligen mer ignoranta än andra... . Folk på kontinenten verkar dessutom vara särskilt förtjusta i att blanda ihop Sverige med Schweiz!

Quote:
Originally posted by Nerdanel
Vi lyssnade också på deras accent och pratade med dem, men tyvärr låter vår accent mer amerikansk.. Så är det när man har sett amerikanska TV-program hela livet!
tell me about it. 'Neighbours' just doesn't seem to be able to compete with the American programmes

Quote:
Originally posted by Nerdanel
Och tack Jonathan för att du sa något positivt om vårt språk. It made me glad.
Kan man göra annat än att älska mumintrollens språk?
__________________
An unwritten post is a delightful universe of infinite possibilities. Set down one word, however, and it immediately becomes earthbound. Set down one sentence and it’s halfway to being just like every other bloody entry that’s ever been written.
Jonathan is offline  
Old 04-10-2004, 07:31 PM   #1313
Nerdanel
Spammer of the Happy Thread
 
Nerdanel's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Helsinki, Finland
Posts: 3,512
Quote:
Originally posted by Jonathan
Hoppsan! Ja, vissa europeer är tydligen mer ignoranta än andra... . Folk på kontinenten verkar dessutom vara särskilt förtjusta i att blanda ihop Sverige med Schweiz!

tell me about it. 'Neighbours' just doesn't seem to be able to compete with the American programmes
Allt folk verkar veta om Finland är att det är bredvid Ryssland.. Men det där med Sverige och Schweiz har jag aldrig hört! Konstigt..

Här ser vi ju på nästan samma program som i Sverige. Vi har SVT1, SVT2 och TV4 (och vissa har trean och femman också), så finnarna brukar säga om oss att vi vet mer om politiken i Sverige än i Finland. Det stämmer faktiskt för vissa.

Quote:
Kan man göra annat än att älska mumintrollens språk?
Nej.
__________________
"Somewhere, something incredible is waiting to be known. "

- C. Sagan

My (photography) website
My Flickr page
Nerdanel is offline  
Old 04-10-2004, 07:38 PM   #1314
Jonathan
Entmoot Attorney-General,
Equilibrating the Scales of Justice, Administrator
 
Jonathan's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 3,891
Quote:
Originally posted by Nerdanel
Här ser vi ju på nästan samma program som i Sverige. Vi har SVT1, SVT2 och TV4 (och vissa har trean och femman också), så finnarna brukar säga om oss att vi vet mer om politiken i Sverige än i Finland. Det stämmer faktiskt för vissa.
Typiskt att alla andra får in våra kanaler men att vi inte får in deras . Norrmännen ser också på svensk tv men jag kan minsann inte få in norsk tv, utom då jag befinner mig nära den norska gränsen. Men faktum är att mitt landställe ligger mycket nära Norge, varför jag brukar passa på att titta på norska kanaler på somrarna . Men här i Stockholm är det inte mycket norskt, och bara en (tror jag) finsk kanal finns
__________________
An unwritten post is a delightful universe of infinite possibilities. Set down one word, however, and it immediately becomes earthbound. Set down one sentence and it’s halfway to being just like every other bloody entry that’s ever been written.
Jonathan is offline  
Old 04-10-2004, 07:51 PM   #1315
Nerdanel
Spammer of the Happy Thread
 
Nerdanel's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Helsinki, Finland
Posts: 3,512
Quote:
Originally posted by Jonathan
Typiskt att alla andra får in våra kanaler men att vi inte får in deras . Norrmännen ser också på svensk tv men jag kan minsann inte få in norsk tv, utom då jag befinner mig nära den norska gränsen. Men faktum är att mitt landställe ligger mycket nära Norge, varför jag brukar passa på att titta på norska kanaler på somrarna . Men här i Stockholm är det inte mycket norskt, och bara en (tror jag) finsk kanal finns
Det är bara vi i svensk-Finland som kan se svenska kanaler. Det skulle vara häftigt med någon norsk kanal också! Och så ser vi franska TV5, men jag fattar inget av vad de säger. Tyvärr.

Jag tror faktiskt att den finsktalande minoriteten i Sverige är större (till antalet, ej i %) än den svensktalande i Finland. Kanske finskan blir officiellt språk i Sverige snart också.
__________________
"Somewhere, something incredible is waiting to be known. "

- C. Sagan

My (photography) website
My Flickr page
Nerdanel is offline  
Old 04-10-2004, 08:00 PM   #1316
Jonathan
Entmoot Attorney-General,
Equilibrating the Scales of Justice, Administrator
 
Jonathan's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 3,891
Quote:
Originally posted by Nerdanel
Det är bara vi i svensk-Finland som kan se svenska kanaler. Det skulle vara häftigt med någon norsk kanal också! Och så ser vi franska TV5, men jag fattar inget av vad de säger. Tyvärr.
Jo, vi har franska TV5 och även lite andra kanaler (lyckades få in en spansk kanal med skitdålig bild härom dagen). Men mest är det svenska och självklart engelska kanaler som BBC, CNN och MTV.
Quote:
Originally posted by Nerdanel
Jag tror faktiskt att den finsktalande minoriteten i Sverige är större (till antalet, ej i %) än den svensktalande i Finland. Kanske finskan blir officiellt språk i Sverige snart också.
Bah, det är procent som räknas . Men finska är i alla fall vårt största minoritetsspråk och SVT har ju vissa nyhetssändningar på finska (Uutiset).
Våra andra minoritetsspråk är tornedalsfinska (meänkieli), romani chib och jiddisch.
__________________
An unwritten post is a delightful universe of infinite possibilities. Set down one word, however, and it immediately becomes earthbound. Set down one sentence and it’s halfway to being just like every other bloody entry that’s ever been written.
Jonathan is offline  
Old 04-11-2004, 05:08 AM   #1317
Linaewen
Fair Dinkum
 
Linaewen's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Location: Houston, TX
Posts: 2,319
Quote:
Originally posted by Nerdanel
En flicka vi pratade med trodde att vi pratade franska i Finland!

Vi lyssnade också på deras accent och pratade med dem, men tyvärr låter vår accent mer amerikansk..
Ach, that's ignorant! Worse than the Dutch people who wondered what language we spoke in Australia.

Kom till Australien, då ska du få en australiensk dialekt (accent?).

Quote:
Och tack Jonathan för att du sa något positivt om vårt språk. It made me glad.
Don't Swedes usually say anything positive about it?

Hej, åtminstone ni får andra kanaler. Vi har bara en kanal som har TV-programs på andra språk, inte på engelska.
Linaewen is offline  
Old 04-11-2004, 05:23 AM   #1318
Grey_Wolf
Elf Lord
 
Grey_Wolf's Avatar
 
Join Date: Mar 2002
Location: Mirkwood, well actually I live in North-west Scania, Sweden
Posts: 9,481
Quote:
Originally posted by Linaewen
Ach, that's ignorant! Worse than the Dutch people who wondered what language we spoke in Australia.

Kom till Australien, då ska du få en australiensk dialekt (accent?).


Don't Swedes usually say anything positive about it?

Hej, åtminstone ni får andra kanaler. Vi har bara en kanal som har TV-programs på andra språk, inte på engelska.
Jag skulle verkligen vilja åka till Australien, men jag finner 24-timmars resan "a bit much". Om jag hade en månads ledighet att ta ut så skulle det nog gå (men som det är nu så har jag ingen ledighet alls).
Grey_Wolf is offline  
Old 04-11-2004, 07:27 AM   #1319
Janny
The Blobbit
 
Janny's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Kent, England (Not Oxford! ... yet...)
Posts: 1,596
Quote:
Originally posted by Grey_Wolf
Jag skulle verkligen vilja åka till Australien, men jag finner 24-timmars resan "a bit much". Om jag hade en månads ledighet att ta ut så skulle det nog gå (men som det är nu så har jag ingen ledighet alls).
WHAT?! HOW DARE YOU! How can you say that about my family?


hmm... maybe I misunderstood. Or maybe I should learn the language... (I apologise for my sense of humour)
__________________
Janny's Songs
Janny's lyrics and random photographs

Tradition means giving votes to the most obscure of all classes, our ancestors. It is the democracy of the dead. Tradition refuses to submit to the small and arrogant oligarchy of those who happen to be walking about. ~ Mercutio... erm, GK Chesterton.
Janny is offline  
Old 04-11-2004, 07:38 AM   #1320
Linaewen
Fair Dinkum
 
Linaewen's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Location: Houston, TX
Posts: 2,319
Quote:
Originally posted by Janny
WHAT?! HOW DARE YOU! How can you say that about my family?
Oh, get over it. Being insulted in Irish Gaelic isn't that bad, and what he said about your family can't be denied.
Linaewen is offline  
Closed Thread



Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
The Official Design Discussion Thread Grey_Wolf General Messages 10 12-07-2005 04:59 PM
The official "What's the Elvish?" thread Gwaimir Windgem Middle Earth 12 02-03-2003 02:51 PM
An Open Letter/apology Lady Midnight General Messages 25 05-25-2002 06:18 PM


All times are GMT -4. The time now is 06:50 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) 1997-2019, The Tolkien Trail